Maak kennis MET Janna en Kayla 

Janna en Kayla zijn werkzaam op de afdeling Huisvesting en Facilitair. 

Kayla: "In 2019 ben ik als stagiaire tijdens mijn mbo-4 opleiding Facilitair Leidinggevende gestart bij MET ggz en heb ik hier ook mijn afstudeerstage kunnen volgen. Na het behalen van mijn diploma kreeg ik de mogelijkheid om hier aan de slag te gaan. Sinds september volg ik in de avonduren de hbo-opleiding Facility Management. Ik vind het leuk om mijn kennis te verbreden waardoor ik weer nieuwe dingen kan leren.”

Janna: “Ik heb een opleiding gevolgd op het gebied van juridische dienstverlening en P&O gevolgd. Na een aantal jaren gewerkt te hebben bij een uitzendbureau en de rechtbank, kwam ik erachter dat daar toch niet mijn passie lag. Ik zocht meer regelwerk en diversiteit. Tijdens mijn hbo-opleiding Facility Management ben ik hier gaan solliciteren en aangenomen. Momenteel zit ik in de laatste fase van mijn opleiding. Ervaring uit mijn vorige werkzaamheden kan ik bijvoorbeeld gebruiken bij het doornemen van contracten of afspraken maken voor opdrachten zodat er duidelijk is wat de verwachtingen zijn.”

Kayla:

“De diversiteit in de werkzaamheden en de leer- en doorgroeimogelijkheden maken voor ons het werk bij MET ggz prettig en uitdagend. Wij weten van elkaar precies wat we doen en wat van ons verwacht wordt, dus wij kunnen elkaars werkzaamheden altijd overnemen."

Janna:

"Binnen ons team hebben we projecten onderling verdeeld, zodat het ook wel duidelijk is wie waarvoor aanspreekbaar is. Ons team bestaat uit 5 medewerkers en een stagiaire. Het is een vrij klein en relatief nieuw team. We hebben dan ook met elkaar de afdeling van onderaf aan opnieuw kunnen opbouwen en op de kaart kunnen zetten.” 

Zo ziet een werkdag van Kayla en Janna eruit :

8:00 uur: begin van de dag op kantoor

"Eerst beginnen we met koffie en lezen we de binnengekomen mails en bekijken eventuele meldingen in Topdesk. Spoedacties worden direct uitgezet.

Zo is er is een lekkage bij een pand en we bellen meteen met de verhuurder van het pand en nemen contact op met een monteur, zodat deze vandaag nog naar het betreffende pand kan gaan om het probleem op te lossen.

Er is een nieuwe cliënt aangemeld en er moet een bed geplaatst worden in een woning. Vanmiddag gaan we naar die woning toe om het bed daar te plaatsen."

9:00 uur – zorgbemiddeling overleg

“Bespreking over stand van de kamers in de woongroepen. Als er een kamer leeg is, moeten wij ervoor zorgen dat deze klaargemaakt wordt voor een volgende cliënt. Soms komt het ook voor dat er een spoedplaatsing is.”

10:30 uur – inspectie

“We houden een voor- en eindinspectie bij meerdere woningen. We beoordelen wat de staat van een kamer is. Moet er nog geschilderd worden, moeten er lampen worden vervangen,  zijn er herstelwerkzaamheden? Ook checken we meubilair en vervuiling.

We vullen een inspectieformulier in en zetten acties uit bij externe leveranciers. Dit alles zorgt ervoor dat er voor een nieuwe cliënt weer een fijne plek gecreëerd wordt.

Ondertussen gaat de telefoon wel 10 keer, waar vaak een actie op uitgezet moet worden."

Ongeveer 12.30 - lunchtijd

“Omdat wij van 8:00-16:30 uur bereikbaar moeten zijn, schiet de lunchpauze er regelmatig bij in. Maar als het lukt, proberen we wel even een moment te hebben waarop we even uit de hectiek zijn. Het kan ook dat we onderweg zijn en dan eten we onze boterhammen gewoon in de bus.”

13:00 uur – overleg met leveranciers

“Doordat we binnen ons team een verdeling hebben gemaakt van bepaalde projecten, zijn onze taken hierin verschillend. Bij het project ‘binnen beplanting’ bespreken we o.a. kosten, wensen, wat de leverancier kan bieden en maken we een plan.”

14:15 uur - controle op locatie

“Tussendoor moeten we naar een locatie in Venray om een controle uit te voeren voordat er een nieuwe bewoner komt. Daar hebben we tevens contact met een teamleider i.v.m. het plaatsen van horren. De teamleider heeft een aanvraag voor het plaatsen van horren gedaan en wij hebben een offerte opgevraagd en adviseren de teamleider hierin.”

15:30 uur – facturen behandelen

“Nadat we terug zijn uit Venray gaan we facturen behandelen; dat wil zeggen accepteren of afkeuren. Tevens zijn wij sleutelbeheerders. Medewerkers die nieuw in dienst zijn of uit dienst gaan komen bij ons sleutels ophalen of inleveren. Het leuke is dat je medewerkers ziet en spreekt en dat als je ze na een tijdje nog eens aan de telefoon krijgt voor iets anders, dat je er een beeld bij hebt. Ook vertellen medewerkers vaak hun verhaal; waarom ze weggaan of juist in dienst komen.”

16:00 uur - post

“We handelen de post af. We zorgen dat alle interne post verdeeld is over de postvakken zodat de betreffende leverancier ervoor kan zorgen dat de post op de juiste tijd, op de juiste locatie bezorgd wordt. Externe post verzorgen we zodat ook die de deur uit kan.

Het kan voorkomen dat je om 16:15 uur bijna naar huis wil en dat je wordt gebeld dat er een ruit stuk is. Dan is het toch aan ons om actie te ondernemen. Op zo’n dag kan het zijn dat je pas om 18:00 uur naar huis kunt.

Het voelt goed om ervoor te zorgen dat begeleiders en behandelaren goed hun werk kunnen doen en dat cliënten tevreden zijn en zich op hun gemak voelen.

Onze dag kan niet meer stuk als we elkaar weer hebben kunnen aanvullen en we gelachen hebben. Het samenwerken is voor ons echt belangrijk. Zo halen we het beste en leukste uit elkaar naar boven."

 

 

 

 

Janna_en_Kayla_facilitair.jpg