15 mrt. 2022

ACT 

(acceptance and commitment therapy)

ACT staat voor Acceptance and Commitment Therapy, waarbij de kern is dat vechten tegen onvermijdelijke situaties in het leven uiteindelijk ten koste gaat van een waardevol leven. Door te oefenen in je eigen leven, met de verschillende thema’s in ACT, leer je beter om te gaan met de grillen van het leven. Je zult bewust leren kiezen voor dingen die écht belangrijk voor je zijn. ACT zorgt voor een lichte en speelse levenshouding, waarbij je angst of pijn, die bij leven hoort, voor lief neemt. 

Je herkent misschien wel iets in je dagelijkse leven wat je héél graag zou willen, maar wat je uit angst of doordat het té spannend voor je is, niet doet. Ook kunnen er veel gedachten zijn die je tegenhouden. De ACT-oefeningen helpen je om erachter te komen wat er echt toe doet in jouw leven. Waar word jij blij van, wat geeft jou energie? En als iets zó belangrijk voor je is, ben je eerder bereid om de spanning die dat met zich meebrengt, te verdragen. Dát is voluit leven! Een ACT-training van acht sessies kan je helpen om er achter te komen wat jou tegenhoudt om voluit te leven, om daarna te kijken wat je vanaf nu anders kunt gaan doen, zodat je leven (weer) waardevol wordt.

 

Wil je meer weten? Neem contact op met ons….!

Contactpersoon Jenny Stolte, jstolte@metggz.nl